wie weet ?

  • snoepy

    hallo prikkers ,ik wou vragen duurt een medicijn zolang voor je weet dat het aanslaat ?ik ben van 23 janu al begonnen ,maar ik heb afbouw rivotril 3 keer een halve ,en opbouw van seroquel 2 keer daags van 25 mg ,ik zie af en toe heel wazig en eerst had ik ook nergens geen zin meer in deed alles omdat het moet ,maar dat is niets voor mij ,want ik ben anders altijd wel bezig en dat gaat nu wel ,alleen heb ik pech want dit was mijn eerste psychiater sinds lange tijd ,en nu is hij al een paar weken ziek ,ze zeiden dat hij niet komt voor maart ,nou ik heb vaak gebeld naar dat zieken huis en steeds word ik terug gebeld ,maar nee hoor ,ik vind dit niet normaal dat ik moet wachten tot hij beter is ,ik had gezegd mooie boel ,ik zit net aan nieuwe medicijnen en ik weet niet of ik dus reageer op dit middel en ik moest bloed prikken ,nou daar zit ik weer in zak en as ,verdorie ze moesten het zelf eens hebben ,kijken wat er dan gebeurde ik vind dit niet normaal ,maar ik blijf bellen net zolang tot er naar mij geluisterd word ,ik word niet gauw boos maar nu wel dus ,maar weet iemand of het zolang duurt voor een middel werkt ,bedankt boze snoepy xx

  • Dikkertje Dap

    Snoepy,

    Wat je medicatie betreft en je vragen kan ik je niet helpen. Ik las je bericht nadat ik uit mijn late dienst kwam en zag dat je boos bent.

    En dat is terecht meissie. Ik heb gezegd op jou nog te reageren omdat je het verdiend. Blijf aan de telefoon hangen. Ze mogen je niet zomaar het bos insturen. Een psychiater kan ziek worden, maar dat neemt niet weg dat je recht hebt op vervanging en je je vragen kunt stellen.

    Het zou toch te gek zijn dat je moet wachten tot maart? Niet opgeven hoor meissie, en is anders de huisarts geen optie? Kan me voorstellen dat hij je ook antwoorden kan geven. Maak je niet te boos, dat is zonde van je energie en die heb je nu hard nodig…..

    Ga desnoods als laatste redmiddel naar de apotheek en vraag om raad ( ik noem maar iets) . Antwoorden moeten ze je geven!!!! Hou vol. En als het je heel erg hoog zit, vindt dat de energie om een klacht in te dienen, snap dat je daar niet op zit te wachten, maar kom op voor je eigen rechten.

    Sterkte (en laat even weten hoe of wat).

    X

  • Anonieme bezoeker

    snoepy Schreef:

    ——————————————————-

    > hallo prikkers ,ik wou vragen duurt een medicijn

    > zolang voor je weet dat het aanslaat ?

    Dat duurt minimaal 6-8 weken na de laatste ophoging van de dosis.

    >ik ben van

    > 23 janu al begonnen ,maar ik heb afbouw rivotril 3

    > keer een halve ,en opbouw van seroquel 2 keer

    > daags van 25 mg ,

    Ik denk dat het probleem zit in de afbouw van de rivotil i.c.m. de opbouw seroquel. De dosering van de seroquel is niet erg hoog…..

    >.ik zie af en toe heel wazig en

    Dit kan van de seroquel komen. Dit middel werkt in op het centrale zenuwstelstel kan dus heel goed. Dit kan na verloop van tijd overgaan maar kan ook een blijvende bijwerking zijn. Ik had dit ook bij vlagen bij het gebruik van mijn AD. Erg lastig hoor

    > eerst had ik ook nergens geen zin meer in deed

    > alles omdat het moet ,maar dat is niets voor mij

    > ,want ik ben anders altijd wel bezig en dat gaat

    > nu wel ,

    Er zit wel iets verbetering in bgrijp ik, dat is fijn

    >alleen heb ik pech want dit was mijn

    > eerste psychiater sinds lange tijd ,en nu is hij

    > al een paar weken ziek ,ze zeiden dat hij niet

    > komt voor maart ,nou ik heb vaak gebeld naar dat

    > zieken huis en steeds word ik terug gebeld ,maar

    > nee hoor ,ik vind dit niet normaal dat ik moet

    > wachten tot hij beter is ,ik had gezegd mooie boel

    > ,ik zit net aan nieuwe medicijnen en ik weet niet

    > of ik dus reageer op dit middel

    Heel goed Snoepy. Zo hoort het niet te gaan. Bij de op- en afbouw van medicatie hoor je begeleid te worden. Er is vast een vervanger, gewoon blijven vragen daarnaar.. Is echt vervelend zeg.

    >en ik moest bloed

    > prikken ,

    Dat is goed want dan kunnen ze zien of je overgedoseerd bent, hoewel dat eigenlijk het beste kan na 6-8 weken omdat dan pas het lichaam er optimaal op ingesteld is.

    >nou daar zit ik weer in zak en as

    > ,verdorie ze moesten het zelf eens hebben ,kijken

    > wat er dan gebeurde ik vind dit niet normaal ,maar

    > ik blijf bellen net zolang tot er naar mij

    > geluisterd word ,ik word niet gauw boos maar nu

    > wel dus ,maar weet iemand of het zolang duurt voor

    > een middel werkt ,bedankt boze snoepy xx

    Zo gaat het Snoepy,je moet vechten en voor jezelf opkomen. Misschien kan de huisarts een bemiddelende rol hierin spelen. Anders via de vertrouwenspersoon van het ziekenhuis eens vragen wat je hiermee moet. Het is niet zoals het hoort!!!

    Sterkte

  • snoepy

    hallo dikkertje dap ,lief van je om mij een bericht te sturen ,ja meis ik werd zo boos dan weer wachten de hele dag want ze zouden terug bellen ,tot twee keer maar bellen ,nee hoor ,nou en dan zouden ze wel s,avonds wel terug bellen nou dus niet .

    heb ik maar gebeld dat ik het niet netjes vond dat ze mij maar aan het lijntje hielden en dat ik daar geen genoegen mee had ,en ik zei dat ik er wel eens werk van zou maken omdat ik net nieuwe medicijnen had en ik niet weet of ik er goed op reageren ,ja nou ik stuur wel een fax zei ze ,nou ik heb niet meer gebeld ,en vanmorgen ging de telefoon een mevr koster ,ze zei dat ik maandag of dinsdag bloed moest testen en dat ik donderdag om 1 uur in het ziekenhuis moest zijn he he eindelijk ,mijn huisarts kan hier ook niets aan doen ,omdat ik onder een psychiater loop en dat hij hier niets over te zeggen had ,dus dikkertje dap nou kan het dus wel ,wat was ik boos meis ,maar zoals je ziet kan ik donderdag gaan ,maar jij hoort dan wel iets van mij oke lief dat je gereageert hebt veel liefs en wil je ellis de groetjes doen doeiiiiiiiiiiii snoepy

  • snoepy

    hoi poepsie bedankt meis voor je bericht want jij weet er meer van omdat jij ook depie was he ,nou meis ik had s,avonds nog gebeld en had gezegd dat ik het niet mooi vond om mijn maar aan het lijntje te houden ,en dat ik er geen genoegen mee had ,nou zei ze ik zal een fax versturen en dan hoort je nog wel , nou dus ik dacht vanmorgen ik bel as maandag wel weer ,nou en toen kreeg ik het telefoontje ,dat ik maandag of dinsdag mijn bloed moest laten prikken en dat ik donderdag om 1 uur daar moest zijn nou was toch op gelucht ,en zij zien dan of ik meer of minder medicijnen krijg maar dat zie ik wel ,en dan stuur ik jou ook een mailtje is dat goed bedankt poepsie voor je bericht liefs snoepy doei

  • Dikkertje Dap

    Hou je haaks deze week hoor!!!!!! maak er een fijn weekend van, alle boosheid over je schouder weggooien en volle kracht vooruit lieve Poepsie.

    Ik zal Ellis zeker de groetjes van je doen.

    Liefs

  • ellis

    Hallo Snoepy. Omdat ik hier nog meelees, las ik ook de groetjes aan mij. Ik stuur je een bemoedigingsknuffel terug hoor meiske, inplaats van het gevoel te hebben dat hulp baat, raak je steeds meer gestresst. Er ligt ergens een antwoord voor je hoor, dat weet ik zeker, ik hoop alleen maar dat het gauw komt. Je bent zo n sterke vrouw, ik hoop dat je dat behoudt

    XXXXX

    Ellis

  • snoepy

    hallo lieve ellis lief van je berichtje ,doet een mens goed ,en ja hoor ik ga ervoor dat weet ik zeker ,ook als het moeilijk is het valt niet mee en het is soms ook zwaar ,maar je moet verder en ik hoop dat ik er door kom ?en dat ik mischien nog wat jaren het zonnetje voor me zien schijnen en voor mijn lieve kleinkinderen er zijn .ellis veel iefs van mij en jij ook het beste meis .

    groetjes van snoepy doei xx

  • ellis

    Ik voel gewoon dat je het kan Snoepy. Kleinkinderen, onze toekomst, daar doe je het voor. En soms , heel soms, als je het niet ziet zitten, doe je ogen dan maar dicht, stop met vechten, en begin morgen overnieuw. Je kan het , net zoals je al de tijd hiervoor het kon. Blijf knokken, en ik knok met je mee. Je bent niet alleen

    xxxxxxxx

    Ellis

  • snoepy

    bedankt ellis voor de steun van jullie ,heb het ook af en toe nodig ,om een schouder klopje te krijgen ,want wij mensen met een depressie worden niet begrepen ,je staat alleen op den duur ,mensen weten niet wat voor een hel je soms moet gaan ,want wij houden ons goed ,ook om de mensen om je heen want wij moeten niet blijven zeuren zegt men dan ,nou dan voel ik ook de pijn .niet zeuren ze moesten eens weten ,maar dat kunnen ze niet ,want ze weten niet wat het inhoud ,en als ik soms een goede dag heb kan ik ook niet begrijpen hoe het kan ,maar ja het is er en je kunt er niets aan doen ,alleen mijn best doen dat is alles .

    lieve ellis bedankt xxsnoepy