Antidepressiva en aanwakkeren van ander gedrag. ( voorbeeld autisme .e.d.)

  • hans

    Hallo

    Bij gebruik van Antidepressiva vraag ik mij af .

    je stemming stijgt explosief je krijg een positief zelfbeeld.

    Maar heeft dat bij meerdere dan ook weer tot gevolg dat je doordat je jezelf beter voelt meer schijtt aan de rest gaat krijgen en dat juist het geïsoleerd leven in je eigenwereldje word aangewakkerd.

    Antidepressiva wakkert vaak ander gedrag aan.

    ik ga alle dingen leuk en nog leuker vinden en de Antidepressiva wakkert alle dingen die ik leuk vind verder aan.

    De dingen die ik alleen doe zijn het leukste.

    Ik vermoed bij anti Antidepressiva bij autisme dat juist het geïsoleerd leven als een kluizenaar er mee word aangesterkt.

    gezien de vele positieve effecten zou ik dat nog een acceptabele en zelfs wenselijke bijwerking vinden ook.

    Maar ik begrijp ook dat het andere in de weg kan zitten en zo word er voor iemand anders daardoor weer een nieuwe aanleiding voor een depressie geboren. Dat kan nooit de bedoeling zijn van dit goede medicijn.

    Is het ook zo dat je door Antidepressiva wel zo positief zelfbeeld op alle goede dingen van jezelf krijg dat je het naar jezelf toe wel kan veroorloven om iets fouts en stouts uit te halen, want je er zijn toch zoveel dingen goed.

    Op zich geen probleem afhankelijk wat je gedaan hebt.

    Maar van blunderen kan een nieuwe depressie aangemaakt worden. Dat kan nooit de bedoeling zijn van dit goede medicijn.

    Als een autist toch bij de wereld betrokken wenst te zijn , waar van ik zeg dat het flauwekul is.

    Kan Antidepressiva bij autisme het autistische gehalte sterk aanwakkeren. Voor mij persoonlijk is het juist een reden om Antidepressiva te gebruiken en alles vind je leuker en tevens nog verder in je eigen wereldje leven.

    Mij vraag is zijn er meer die door de goede werking van Antidepressiva, ander gedrag word aangewakkerd en zo ja vind je dat hinderlijk of is de bijwerking juist fijn.

    ik merk door medicijnen ook neven effecten en ik beschouw het vooralsnog positief.

    soms zou ik Antidepressiva en ander medicatie nog om de bijwerkingen/neveneffecten willen blijven gebruiken.

    De ritalin heeft ook een positieve bijwerking dat je energie word opgepept, heerlijk .

    Maar natuurlijk blijft het belangrijkste dat de medicatie de psychische klachten te lijf gaat

  • Poepsie

    AD doet je beter voelen. Dat wil niet zeggen dat het je eigenwaarde echt verbetert..het voelt misschien wel zo maar is niet zo!!!

    Sommige AD kunnen het hypomane gevoel geven. Dit is een prettig gevoel maar niet écht de bedoeling..is ook gevaarlijk het kan doorslaan.

    AD onderdrukt vooral de nare gevoelens die opspelen bij een depressie.. dat is en moet ook het doel zijn bij het voorschrijven van dit middel.. Het vermindert de symptomen/klachten waardoor je beter tegen de problematiek aan kan kijken en aan kan werken.

    Het is dus niet één of andere drug Hans, als je daar naar op zoek bent is dit niet het juiste middel.

    Het werkt ook anders dan Ritalin, wordt ook voor anderen klachten gebruikt. Ritalin wordt steeds meer als een soort drug gebruikt… zoals in Amerika veel wordt gedaan. Jammer want de stemmingswisselingen worden daardoor vaak erger en steeds meer ongecontroleerbaarder waardoor veel mensen goed in de problemen komen.

    Han s het klinkt alsof je aan het eperimenteren bent met deze middelen…ik zou een goede arts zoeken!

  • hans

    Poepsie Schreef:

    ——————————————————-

    >

    > Sommige AD kunnen het hypomane gevoel geven. Dit

    > is een prettig gevoel maar niet écht de

    > bedoeling..is ook gevaarlijk het kan doorslaan.

    Het door slaan zie ik niet als een probleem , en gevaarlijk is het ook niet.

    Bijwerkingen kunnen ook heel positief zijn. en het hypomane gevoel bij mij betekend meer ondernemings lust.

    Dus alleen maar positief

    > Han s het klinkt alsof je aan het eperimenteren

    > bent met deze middelen…ik zou een goede arts

    > zoeken!

    AD is voorgeschreven door een arts.

  • Poepsie

    De AD is dan voorgeschreven maar voor de rest gebruik je er pepmiddelen. Jij schrijft hier over jouw ervaringen zgn alleen door de AD maar deze wordt beinvloed door je andere (genots)middelen.

    Moet je uiteraard zelf weten maar doe dan niet voorkomen alsof het 't alleen het gebruik is van AD, want dit geeft een niet reeel beeld.

    Het doorslaan in een manie, kan wel degelijk ernstige gevolgen hebben.

    Begrijp ik het goed dat je een autistische stoornis hebt?

    Groetjes.