depressief of moe

  • madelief

    wat is voor jullie het verschil tussen een depressie en moe zijn van leven?

  • Just me Thea

    Goede vraag Madelief.

    Het verschil in moeheid door depressie is dat je nergens zin in hebt, alles lijkt veel zwaarder je wordt la moe bij het idee. Dan heb je ook nog eens de moeheid door het malen, gedachten die je niet kunt stil zetten, waardoor je vaak niet kan slapen. En soms ais slapen ook heel vermoeiend.

    Maar moe zijn door lichamelijke activiteiten waardoor je gezond in slaap valt, en s'morgens weer uitgerust opstaat, en zonder aarzelingen je dagelijkse beslommeringen weer oppakt.

    Dikke knuf Thea

  • leentje

    depressie is volgens mij goed te behandelen met medicatie, moe zijn van leven is veel ernstiger volgens mij. ik ben ook moe van leven en speel dagens met nare gedachten, helaas heb ik de moed nog niet gevonden om tot actie over te gaan.

  • snoepy

    hoi madelief ,ik ben net begonnen met afbouw medicijnen en opbouw medicijnen ,nou meis daar word je moe van soms te moe om wat te doen ,ik weet wel dat het heel veel energie vreet ,wat kun je toch moe zijn ,maar madelief ik ben ook weleens depie en daar word je ook moe van ja meis het valt niet mee om dit te dragen ,maar het moet daar zit anders niets op ,lieve meis ook jij heel veel sterkte met dit kllllllllll gevoel dan weer twee stapjes omhoog ,en dan weer drie naar beneden ,nou en dan gaan we weer proberen om om hoog te komen maar het is moeilijk,heel moeilijk knuf snoepy .

  • Poepsie

    Vermoeidheid is een symptoom dat bij een depressie hoort.

    Vermoeidheid komt ook als symptoom bij andere ziektes voor. Deze vermoeidheid kan weer de oorzaak zijn van een depressie.

    Het is dus altijd goed om te onderzoeken of er lichamelijke oorzaken zijn voor de vermoeidheid en deze op de juiste manier op te lossen. Door simpel bloedonderzoek zijn veel lichamelijke oorzaken makkelijk uit te sluiten zoals bloedarmoede, vitb12 tekort en schildklier en nierziektes.

    Groetjes

  • madelief

    ik vraag het me nog steeds af wat het verschil is. Natuurlijk fysieke moeheid is duidelijk. Kunnen ze in de knoop raken net als spieren? Kun je je hersenen overbelasten zodat ze ze gewoon niet zo goed meer functioneren? Ben je dan depressief of ben je dan gewoon doodmoe?