hoi prikkers

  • snoepy

    hallo pb wat is het stil ,moet ieder nog bekomen van het schaatsen nou dat was lang geleden he ,nou ik zelf kom niet op het ijs veel te bang ,maar mijn man is met onze dochter en 2 kleinkinderen wezen schaatsen ,nou de kleinste van net 4 jaar vermaakte zich wel ,maar de andere van bijna 8 jaar zat op de slee ,met een grote doek om hem heen geslagen ,en zei steeds ik heb het zo koud ,nou in plaats dat hij lekker gaat spelen op het ijs bleef hij zitten ,je moest er mee lachen of je wilt of niet ,nou het is weer voorbij het ijs plezier ,het was wel koud ,maar een gezonde kou ,nou pb ik durf niet op de schaatsen want als kind zijn ben ik in een wak gevallen ,ik lag onder het ijs ,het was niet zo diep ,maar diep genoeg om een flinke longontsteking op te lopen ,dus snoepy kom het ijs niet meer op ,ook ben ik een keer hard geduwd door iemand ,en ja hoor 2 tanden uit mijn mond ,dus vraag me niet om te schaatsen ,wantdaar zit ik echt vol van ,nou ik heb dit maar getypt zodat er misschien weer wat prikkers komen ,nou mensjes de groetjesvan snoepy doeii

  • Leo.

    Nou schaatsen, das zeker lang geleden. Ik schat zeker zo'n 15 tot 20 jaar geleden. Ben zelf niet zo'n schaatser, had vroeger een beetje zwakke enkels, stond dus niet recht op de schaatsen. Ik reed een scheve schaats om zo maar te zeggen ;-)

    Vroeger keek ik wel schaatsen op tv. Krant erbij en de tijden maar invullen; behalve de 10 km. Die was te lang. Wie kent trouwens nog Igor Zhelezovski of Tomas Gustafson! Misschien romantiseer ik wel teveel, maar ik vond het schaatsen toen veel leuker om naar te kijken dan tegenwoordig.

  • Alex

    Persoonlijk heb ik niks met schaatsen en dat komt omdat ik zwakke enkels heb en ik moest de veters elke keer zo gigantisch aanroppen omdat ik anders er niet goed op kon staan.

    Laat staan schaatsen of beter gezegt de sneeuw schuiver.

    Voor mij is het niet alleen drama geweest hoor alleen ging ik vaak mee schaatsen omdat ik anders alleen was (en dat voelde ik me vaak) en dat was natuurlijk omdat anderen altijd deden wat ik niet leuk vond om te doen.

    Ik wilde als kind niet mensen dwingen zo'n gastje was ik niet maar bracht wel met zich mee dat ik vaak ben meegegaan om maar niet alleen te zijn en vaak ja dan ben je al blij dat je niet alleen bent.

    Dit is even wat ik ook al aan Leo's bericht heb bijgevoegd ja eigenlijk heb ik in mijn verleden en doe ik nog steeds dingen waar ik helemaal geen zin in heb maar dat schijnt erbij te horen maar als je nergens geen zin meer in hebt dan verliest eigenlijk het leven wel zijn kleur.

    Nou herrinder ik winter's die erg wit waren en eigenlijk is het jammer dat in een kleurloos seizoen we zo weinig wit zien.

    Neem me ieder jaar weer voor in de winter die speciale plaatjes weer te schieten en oke daar moet je er soms wel duizenden voor maken maar zoek dingen ook al lijken ze op het eerste ogenblik pik zwart.

    Heb zoveel mooie foto's gevonden die ik ooit heb gemaakt maar het is alsof je door een zonnebril heen kijkt en soms zet ik die even af maar daar is wel een lange zoektocht aan vooraf gegaan.

    Sorry dit stukje was even voor Leo.

    Maar ja ben bezig leuke dingen te vinden en toe te laten in mijn leven, heb mezelf jarenlang tekort gedaan en dat wou ik aangeven met deze tekst.

    Je zou het in een breder perspectief kunnen zien maar ja het blijft zoeken naar de dingen waarvan ik denk ja dit is het hier word ik even vrolijk van, soms langer soms erg kort.

    Ik sta liever mooie plaatjes te schieten langs het kanaal of andere mooie winterse landschappen en gelukkig is mijn plek waar ik woon op de veluwe een van de mooiste gebieden om mijn hobby fotograven te beoefenen.

    Alleen viel de sneeuw tegen tot nu toe maar ik blijf hoop houden al moet ik er nog een jaar op wachten.

    Het is momenteel ook het enige waar ik vreselijk ontspannen en vrolijk van word en dat is heel erg lang geleden en voeld eigenlijk ook best gek na al die jaren.

    Heel typisch ik ga niet op vakantie maar ik koop van mijn vakantiegeld een nieuwe spiegelreflex camera en daar verheug ik me nu al op en het is in juli pas zover haha.

    Als een kind op zijn verjaardag zeg maar.

    Nou ja dit is wat er in mij opkomt momenteel en idd het is stil dat valt mij ook op maar als je naar het tijdstip kijkt van mijn reactie op Leo en de reactie op jouw dan zie je hoeveel moeite ik heb met typen en dat is de rede dat ik weinig type.

    Maar ja ik wilde even een reactie geven en iets schrijven.

    Groetjes Alex

  • Dikkertje Dap

    Hoi Snoepy,

    Het is stil, dat klopt. ! Maar de mensen lezen zeker weten mee, neem mij nou als voorbeeld. Januari is sowieso een stille maand vind ik.

    Op de een of andere manier moeten mensen hun ritme weer vinden na al die feestdagen, mensen hebben zin in het voorjaar en zijn mss wel bezig met goede voornemens ??? hihihi.

    Schaatsen zat er voor mij niet in vanwege mijn zware griep, ben weer begonnen met werken, dus dat kost energie!.

    Ik denk ook dat iedereen weer wat snuffelt aan de dagen die stiekum wat langer gaan worden, wat bloembolletjes neerzetten. Ik weet ook niet waarom het zo stil is! Ik spreek een aantal mensen nog wel, maar dat laat ik gewoon in het midden.

    En soms hebben mensen toch geen behoefte meer aan het prikbord omdat het goed gaat of omdat ze andere dingetjes hebben….. (ik noem maar wat….)

    En dit prikbord is recentelijk weer opgestart, mensen zullen het ter zijner tijd wel weten te vinden. En tot die tijd………..

    En Snoep, mensen gaan en mensen komen.

    Liefs Jolanda