Machteging parnate

• DELETION_USER avatar

Hallo beste mensen,

Ik maak me een beetje druk omtrent vergoeding parnata. Toen ik contact had met zilverenkruis zeiden ze dat medicatie dat hier in Nederland niet geregistreerd is niet wordt vergoed. Dat vond ik zelf kort door de bocht. Toen ik machtiging ter sprake bracht zei ze dat ik een machtiging en een artsenverklaring moest opsturen waarna wordt gekeken of ik in aanmerking kom. Bij de apotheek waar ik ook navraag heb gedaan hadden ze het alleen over een machtiging. 

Kan iemand mij uit ervaring er meer over vertellen?

Had ik nog een paar vragen:

wat doen jullie bij hogebloed druk, hebben jullie uit voorbode medicatie mee? Duizeligheid, is dat alleen in begin of contineu als je daar last van hebt. 

Mijm dank alvast voor de antwoorden.  

• DELETION_USER avatar

Hallo Carin13

Ik heb een aantal jaren Parnate gebruikt. Parnate is niet geregistreerd in Nederland.Ik weet niet wie je dit middel heeft voorgeschreven, ik n eem aan de psychiater en die weet dus dat hij een verklaring moet uitschrijven dat hij dit middel toen hij het uitschreef bij zijn volle verstand is en was.Dit papier moet je inleveren met het recept Parnate.Die verklaring is een half jaar geldig.

Ik vraag me af of je in aanmerking moet komen om het te gebruiken, dat is niet aan de apotheek maar de arts.Ik zou je arts bellen en zeggen dat hij een machtiging niet heeft afgegeven voor je behandeling.

Hogebloeddruk geen last van.Bij mij was mn bloeddruk juist laag, volgens mij o.i.v. de parnate.

Last van duizeligheid dat denk ik niet.Dat zijn denk ik wel dingen die je met de psychiater moet bespreken.Succes gewenst Jantina.